måndag 23 november 2009

Dekorera med bokstäver

Något som både är populärt och enligt mig väldigt charmig så är det att inreda med bokstäver.
Luta mot något, ställ på en tavelhylla, i fönstret, häng på väggen, limma fast på en tavla.... varianterna är ofantliga!
Jag är jätte sugen på att göra mig ett par egna bokstäver under julen.
Det kan ju inte vara så svårt. Ske be om lite assistans från Mr F eller min kära bror.
Tanken jag har är att först välja ett typsnitt som jag gillar.
Jag vill leta rätt på något som ger lite gammaldags känsla.
Sen ska jag förstora upp det och rita av det på en playwoodskiva eller en träplanka.
Antingen så kommer jag spraylacka den eller så ska jag måla den och rugga upp den lite så den ser ut att ha varit med om lite väder och vind.
Vill man inte göra sig besväret att göra sina egna bokstäver går det ju självklart att köpa de färdiga. Problemet är att hitta de bokstäver man vill ha och det typsnitt och rätt material.
www.panduro.se har några i papp för 49 kr st.
Jag har inte tittat på dem så jag har ingen aning om hur de ser ut eller känns.

finns det lite mindre bokstäver att köpa för 39 kr/st.
Dessa är dock släta på ena sidan och väldigt lätta vilket gör att de bäst passar för att montera fast på t.ex på väggen.
Har också en uppsättning ord att köpa.
Dessa är pytte pytte små.. bara 6 ynka cm

Orden som går att köpa är:
Tro 119 kr
Hopp 139 kr
Kärlek 199 kr
Till sommaren ska jag försöka mig på att gjuta något i betong.
Se vad snygga de är i betong!
Så... nedräkningen fortsätter och går sakta men säkert mot målet.
Att få åka hem!
Imorgon tisdag är det bara 26 dagar kvar...
på lördag är det bara 3 veckor kvar...
när det bara är 2 veckor kvar kan jag nästan börja packa...
när det är 1 vecka kvar kan jag stänga resväskan....
Usch vad det inte är bra att längta hem så här mycket.
Mentalt har jag redan åkt hem....
Nu ska jag duna in i min 90 säng........
God'Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar