tisdag 4 augusti 2009

Vissa dagar

Klockan är 00:30 så det blir inget långt inlägg då jag måste vända på mitt dygn.
Varit ledig i några dagar och redan lyckats vända på dygnet... varför gör man så??
Hur som helst.
Vissa dagar ska man nästan bara ligga kvar i sängen.
Nu hade det varit riktigt tråkigt att ligga i sängen hela dagen och jag hade ju missat mycket av dagen som faktiskt varit bra.
Har solat och promenerat hela dagen idag. Varit nere vid sjön och Tulo har fått bada flera gånger.
Varit riktigt skönt.
Lyssnade på lite grekisk musik medans jag satt ute på verandan och solade.
Blundade och fick faktiskt känslan av utomlands en kort sekund
tills min underbara galna lillasyster kommer utklampandes på verandan
och ser helt förskräckt ut
- VAAAAD LYSSNAR DU PÅ FÖR SKIT!!??
hehe enligt henne är min musiksmak inte den bästa....
Sen lagade jag mat åt familjen. Sweetchili-Kyckling med sensommargrönsaker och bulgur
Vet inte hur gott det blev, dom åt det i alla fall och tackade artigt.
Efter det skulle jag åka in till stan för att möta upp Karin.
På väg ut från garaget blir jag ett par tusenlappar fattigare, på bara några sekunder.
Jag lyckas toucha i kanten och får en oskön repa i lacken.
Jävligt onödigt... jävla otur...
De där tusenlapparna hade jag helt klart kunnat gjort roligare saker för.
Men sånt är livet, surt sa räven....
Tur att jag har förstående föräldrar.
Skön kväll hade jag ändå med Karin, vi promenerade från Gallerian genom Gamla stan till kajen där vi satte oss och åt en korv och drack en cola.
Åt en glass i kvällssolen och satt och snackade.
Sen promenerade vi vidare mot söder där vi satte oss på Wayne's coffee och glodde på folk och snackade ett par timmar till.
Idag har jag ätit/druckit på tok för mycket socker (fast det har man väl rätt till under semestern)
Men imorgon blir det löprunda på morgonen, och gymmet med syrran.
Godnatt på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar