tisdag 11 augusti 2009

Ett utdrag från mitt förra liv

Mitt förra liv, eller snarare ett kapitel ur mitt liv.
Jag var i min lägenhet igår och skulle packa och förbereda det sista inför visningen.
De flesta gånger jag kliver in i lägenheten möts jag av en atmosfär som är mörk, en känsla som inte alls är speciellt behaglig. Även min hund känner av denna atmosfär och sätter sig direkt vid dörren och väntar på att vi ska gå där ifrån.
Det är trist att livet innehåller mindre bra kapitel ibland. Märkligt hur ett kapitel kan vara bra hela kapitlet långt men så precis innan slutet tar det en oväntad vändning som gör att man bara minns det där tråkiga som var i slutet.
Men igår var känslan i lägenheten något annat. Jag vet inte vad det berodde på, säkert en kombination av olika ting.
Jag tog bilen och körde till lägenheten, det var en fin kväll igår och jag kom dit hyfsat tidigt.
Medans jag stod och packade mina flyttlådor sken kvällsolen in i mitt rum och gav en illusion av att allt var stöpt i guld.
Jag hade tagit med min balkongmöbler för att ställa ut dom på balkongen, dom var inte lika fina som dom brukade vara. Vind och sol hade blekt och torkat ut bordet och stolarna en aning.
Medans solen sken öppnade jag båda balkongdörrarna, satte på musik på mobilen och torkade av rutorna från allt smuts. Öppnade en redbull och började olja in möblerna och planket.
Just vid det här tillfället infann sig en viss lycka hos mig. Jag tror det i själva verket var en illusion av känslan att bo själv, ha egen lägenhet,
friheten med bil och glädjen av att göra något fint.
Det är sanslöst vad jag längtar tills jag är färdigutbildad och kan börja bygga på mitt liv.
Men jag får vänta ett eller två kapitel tills dess.
Never stop dreaming

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar