söndag 9 augusti 2009

Gentlemen sökes

Finns de kvar?
Enligt mig är det en utdöende sort och på något konstigt vis hamnade jag i den diskussionen med en kille i baren igår.
Jag går fram och ställer mig i baren varpå denna kille säger att
'om han hade varit tjej hade han utnyttjat alla förmåner som tjejer har till hundra procent'
Min följdfråga blev naturligtvis 'vilka förmåner det kunde tänkas vara'
Till exempel sa han 'att jag utan tvekan skulle få beställa före honom eftersom jag var tjej'
(vilket inte kan tyckas vara så konstigt med tanke på att jag stod där innan han kom dit.
Men jag tror han var så pass förfriskad att det var inget han noterade)
Ena meningen efter den andra ledde oss in på att jag säger
'att det inte finns många gentlemen kvar i stockholm.'
Han hävdade motsatsen.
Jag är tveksam...


Finns de kvar?
Killen som håller upp dörren, drar ut stolen, erbjuder en hjälpande hand..
Det må vara klyshiga exempel, men ibland tror jag att den vänliga, artiga mentaliteten faktiskt börjar försvinna.
Tidigare under kvällen pratade jag och company om dom fördelar tjejer trots allt har både på krogen och i det vanliga livet.
Men med dessa förmåner följer också mycket skräp som inte alltid är lika roliga.


Men en sak är säker och det är att Sam och company är ett gäng roliga och goa killar som är påtok för snälla mot mig när vi går ut.
Vi satt på Sam's balkong i ett par timmar och drack öl, rökte vattenpipa och snackade skit.
Sitter fortfarande och fnissar åt många av historierna som drogs.


Stockholm en varm sommarkväll är helt klart något jag älskar!
Sen blev det Snaps där en annan favorit dök upp, Jarno!


Idag skiner solen, fötterna är lite ömma från gårdagens premiär med nya skorna, men helt klart värt det.


Nu ska jag ta på mig bikinin och gå ut på verandan och måla en tavla!
Puss & Hej

1 kommentar:

  1. Hej CC!

    Intressanta historier du har. Just den här frågan om Gentlemens kan jag nog svara på. Saken är den att kvinnor blir allt mer behandlad som män för det är ju det kvinnor vill, att det ska vara jämlikhet och att kvinnor kan klara sig själva och vara självständiga.

    Det är väl inget fel på det va? Men det kan leda till att dagens ungdomar kommer och har redan börjat att tappa det där med: Lady och Gentleman.

    Den nya generationen tycker att sånt är för gammalmodigt och de kommer inte ens att bry sig om något sånt längre och det tycker jag är synd för även om vi män och ni kvinnor är jämlika så är vi fortfarande av olika kön och jag hoppas att vi inte tappar den förmågan att skilja på män och kvinnor ;)

    Så jag säger att Gentlemens finns fortfarande även om vi är få men det är Ni kvinnor som tycker att sånt är trevligt, det är Ni som ska uppskatta det och det är Ni som ska kämpa för oss så att vi inte dör ut…


    Med vänlig hälsning Gentleman

    SvaraRadera