måndag 17 augusti 2009

The sign?

Jag har i allt runt omkring glömt att uppdatera min blogg.
Ber om ursäkt för det.
Lördagen försvann mest till ingenting kändes det som.
Jag var ute och övningskörde med syster i säkert 3 timmar. Vi passade självklart på att göra lite små shopping-ärrenden under tiden.

Sen var egentligen tanken att jag och Murat skulle dra till Grönan och åka 'Insane' bland annat.
Men vi lyckades inte sy ihop det tyvärr. Så förhoppningsvis blir det grönan senare i veckan.

Sen till kvällen hyrde jag och Madeleine två filmer.
'Marley and Me'
'Step up 2 the street'





Marley and Me var en film som min syster föreslog. Jag protesterade högt och drog den i jämförelse med Dr.Dolittle och Hannah Montana, utan att ens ha sett någon av dessa tre filmer.
Eftersom vi inte kunde besluta oss för en film så tog vi Madeleines förslag och jag slängde till en dansfilm som skulle fungera som någon typ av livlina till denna hemskt töntiga film vi just hyrt.


.... Nu har jag gått in på Enjoy.se och beställt 'Marley and Me'
Schii fick jag. Positivt överraskad kan man minst sagt säga.

Egentligen handlar filmen om mest ingenting... om kärlek, livet, vardagslivet och en hund.
Rätt tråkig handling, inget överraskande, inga jätte insatser från skådespelarna.. men en sån där mysig film som gör mig lycklig. En 'feelgood'!
Så den ska jag lägga till i min fattiga filmhylla.

Step Up 2 the street är ungefär i samma klass som tidigare nämnd film.
Men en skön 'feelgood' film, som så många andra dansfilmer!


Söndagen var helt klart sommarens jobbigaste dag, utan tvekan.
Uppstigning kl 7 och sen jobbade jag och min pappa med att tömma, flytta och ställa in mina grejer i ett förråd i 7 timmar.
Svetten bokstavligen rann ner.
Förrådet vi skulle ställa in grejerna i var en källare med en kulvert på 50 meter med olika hinder, småtrappor etc. innan man väl var framme.
Kulverten var upplyst lika mycket som i en skokartong.
Fy fan va jobbigt det är att flytta!

Lite pics på min lya före och efter vårat arbete kommer senare, då jag inte kan hitta min kamera.
Idag kommer stylisterna in och ska 'pimpa' min lägenhet inför visningen.

Nu blir det gymmet med Biceps-Madde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar