tisdag 21 juli 2009

Vissa dagar....

...verkar jag både finna inspiration och lust att skriva här.
Såå Puff.... för att kompensera dig från helgens frånvaro skriver jag idag tre inlägg only 4 you ;)

Kvällen bjöd på middag i vanlig ordning.

Jag vet inte hur jag ska överleva förändringen sen när skolan börjar och det blir dags att börja laga egen mat. Inte bara det faktum att jag ska laga maten själv, jag måste dessutom försöka hålla samma standard som mammas mat. Inte lätt!!

Sen mot kvällskvisten dök Karin a.k.a Kakan upp som rena rama gubben i lådan.
Inte riktigt....men nästan

En trevlig promenad, sen lyckades jag övertala henne att fläta mitt hår. Det krävdes inte så mycket övertalning, mer en enkel fråga sen var hon där och flätade.
Jag har varit lite sugen på att göra nåt med mitt hår.
Lite less på att ha samma frisyr som jag alltid haft.
Har funderat på några 'rastaliknande' flätor på ena sidan av skallen.... eller kanske nån vågad mohikan eller nån rolig färg....
Nu fick jag läge att testa hur jag trivs i nåt flätliknande...

Vi satt ute på framsidan och åt en päronbakelse som mamma hade bakat och kokosbollar som min lillasyster hade bakat. Kakfest i dubbel bemärkelse.

Karin är 'skillad' på flätor.... se så snyggt det blev.

Nu är det sängen nästa då plikten kallar åter imorgon.

Over and Out

Kyckling, höna eller tupp??

1 kommentar:

  1. Puff tackar för dina inlägg. Hoppas att det var sista gången som du "glömde/inte orkade" skriva under ett par dagar. Dina rader glädjer mig. Keep up the good work girlie.

    STOORA KRAMAR

    SvaraRadera