onsdag 1 juli 2009

Halva veckan avklarad

Om det var varmt igår på jobbet kan jag lova att det blev ännu varmare idag när vi hade strömavbrott i 45 min.
Idag på jobbet insåg jag att även denna arbetsplats saknar samordnare och struktur.
Var rena rama myrstacken och noll kommunikation mellan arbetskollegorna.
Avsaknaden av väl fungerande rutiner och riktlinjer var tydligare än något annat.
Jag blir så trött....
Undra hur populärt det är om en sommarvikarie kommer och försöker styra upp saker och ting? :P

Tog en promenad med mamma på väg hem från jobbet.
När vi nästan var framme bestämde vi oss för att vi var för trötta att laga mat.
Så bror fick komma förbi och äta pizza med oss.

Inte ofta man äter pizza å annat skräp, så det kunde vi gott unna oss.


Tänker faktiskt inte skriva så mycket ikväll då jag ska först sätta mig på verandan och skriva ett brev till en vän.

Sen ska jag lägga mig på sängen och lyssna på min ljudbok - Spanska för nybörjare

Saknar mitt ljusa hår...
sitter och funderar på om jag inte ska ordna mig en sommarfärg medans jag är hemma.
Sitter och tittar på kort och känner att min plan "låta håret vila och inte färga det något mer"
bara känns smutsigt och trist.
Till helgen blir det tid för att fixa håret!

Kan inte sluta fnissa åt det som Sofia skrev att hennes dotter hade sagt:

-Mamma hur gammal e du?

- Jag e 28.

-Jaha, jag sa att du var 68, men det var ju nästan rätt....

Buenas noches mi amigo





2 kommentarer:

  1. Jag har fått intrycket att du äter pizza rätt ofta?:P

    SvaraRadera
  2. Ingen uppdatering idag torsdag? Hur skall jag nu kunna sova utan att ha läst din blogg?

    Stora kramar

    SvaraRadera