fredag 3 juli 2009

Kanske ska gifta sig då




Äntligen så är det helg.

Dessvärre föll min plan som jag hade i alla fall för lördagen.

Sola

Det ska tydligen bli kallare och komma regn.


Men nu ska vi inte hänga läpp för det utan istället ta fram den så där äckligt positiva sidan i oss själva.

Den där som alla hatar.... när den vid... alltid vid fel tillfälle kläcker ur sig nåt äckligt positivt.
Jag har en grundplan, en grundmall över min helg sen hoppas jag att det dyker upp något spontant roligt.

Ikväll blir det bio med syster yster och henns pojkvän Christian.
Vi ska se Ice Age 3

Pratade med en intagen om just animerade filmer idag. Vi var eniga om att animerade filmer var helt klart underbart roliga!
Det är en känsla jag inte riktigt kan beskriva när det kommer till vissa intagna.

Jag kan väl som bäst göra liknelsen till att jobba på dagis eller varför inte på vilken arbetsplats som helst att det alltid finns människor du klickar väldigt bra med.
Det här är en sån kille. En helt vanlig kille som det går att skämta med, som skämtar tillbaka och som det trots sin livssituation ler och försöker göra det bästa av situationen.
Han är artig och vet faktiskt hur man beteer sig. Han tackar, önskar en trevlig helg...osv.. ja du hajar!
Idag påpekade han hur skönt det var att var med en plit som var trevlig och alltid såg glad ut.
(alltid kul att höra)

Det är ganska inspirerande att se honom faktiskt. Hur han fixar i sin cell, sätter upp kort, en wunderbaum, spelar musik, duschar och har olika krämer så varje gång man öppnar hans cell möts man av en rätt behaglig doft.

Till skillnad från många andra celler där man nästan undrar om det ligger nåt dött djur gömt någonstans

En annan charmig kille friade till mig idag. Han kan inte ett ord svenska men med kroppsspråk och spanska så fick han fram sitt budskap.



Nog om jobbet.

Imorgon lördag ska jag övningsköra med min syster. Då ska jag passa på att hämta lite tavlor från min lägenhet som jag tänk måla nu när jag är ledig.
Sen på kvällen kanske man kan hitta på nåt skoj.
På söndagen blir det att få åka båt! Guuuuuuuld!

Hoppas du får en skön fredagskväll!


' Njut av livet, det går inte i repris '

1 kommentar:

  1. Fan vilken slimmad kropp du har... tränat hårt? Har du inget för dig ikväll så e det bara o komma förbi Snaps o svepa ett par kalla.

    Sköt om dig vännen

    Kram kram

    SvaraRadera