onsdag 1 december 2010

Periodare

Jag har mina perioder då jag äter godis. Jag är glad att det inte är allt för ofta jag har mina perioder.
Köpte mig lite smågodis igår när jag handlade mat och idag efter middagen fick jag den briljanta idéen att äta upp allt på en och samma gång ikväll framför tv:n.
Jag får väl skylla mig själv som nu sitter med smärre kramper i magen.
Hittade en ny godis i hyllan som jag kände mig tvungen att prova.

När jag åt denna så fick jag nån form av deja vu känsla.
Minns du kolan som hette Långe-Jan som fanns i två smaker? Jordgubb och Lakrits.
Det var en godis som i alla fall jag köpte och åt när jag gick i högstadiet.
Kul med gamla saker som får nytt liv.
Ungefär som det programmet som jag sitter och tittar på nu samtidigt som jag bloggar.
Nikita.
Ny skådis, men samma gamla story.
Så som mycket annat i livet...
Gammalt blir nytt.

1 kommentar:

  1. Jag googlade "långe-jan" och kom hit. Är så sugen på lakrisen, vart har du köpt dessa?! :)

    SvaraRadera