onsdag 22 december 2010

Stupar snart

Min dag i kortare drag:
Vaknade 6:30
Var i skolan 8:00
Drog på mig underställ, ull-underställ, flera tröjor och på med uniformen för att bege mig ut i kylan.
-16 visade termometern innan jag åkte hemifrån.
Hade slutövning som bestod i flera olika moment.
Ibland är det lätt att bli hemmablind och gnälla på saker som egentligen är helt underbara!
Istället för att sitta i en tråkig skolbänk så är vi utomhus en hel dag och har övning!
Förstår du??! Precis lika schysst kommer mina arbetsdagar att vara.
Aldrig likadana, fyllda med spänning, oväntade händelser, kontakt med människor och mycket mycket mer.
Nog för att även jag kommer ha kontorsgöra så kommer jag aldrig vara bänkad bakom ett skrivbord, vilket jag är glad för! Det är inget för mig.

Kom hem runt 16:45 och åkte direkt till affären för att inhandla morgondagens matsäck.
Eftersom det bjuds på mindre rolig mat under min 65 mils långa färd imorgon köpte jag med mig en riktigt god sallad.
Godis är ett måste, red bull likaså.

Gargamel (Läs Gaaaar) står nu snällt och tinar inne i garaget. Har fyllt på spolarvätska och glykol, smörjt gummilister så att de inte ska frysa fast.

Färdigpackad och nästintill klar är jag.
Har lite smågrejer kvar som det blir till att packa imorgon.

Eftersom jag både är rätt trött och ska försöka komma upp sjukligt tidigt imorgon i förhoppning att undvika de värsta julbilisterna, blir det snart dags att krypa ner i sängen!
Men först en välbehövlig dusch!

Godnatt!

1 kommentar: