måndag 20 december 2010

Snörusta bilen

YES!! Så var den här skoldagen äntligen över.
Fullt ös medvetslös!
Tentan gick tveksamt, får hoppas att det räcker hela vägen till ett godkänt.
Dagens seminarium var under all kritik. 45 min av absolut ingenting vettigt. Man lärde sig absolut ingenting.
Dagens övning gick nog bäst av allt på hela dagen och skönt var det.
Åkte direkt från skolan iväg och kittade upp bilen inför min 65 mil långa resa som ska ske på trosdag.
Reflexväst, Ficklampa, Spolarvätska, Glykolvätska.
Måste se till att hitta en liten mini skyffel.

Checklista för bilen från trafikverket

Kontrollera frostskyddet i kylaren. - Will do!
Kontrollera batteriet. - Eh hur då? Det ser bra ut...? eller...
Se till att varningstriangeln finns. - Check!
Fixa frostskydd i spolarvätskan och se till att ha med extra spolarvätska. - Fryst, måste åtgärda!
Isskrapa, snöskyffel och startkablar. - Check, Incomming, Check
Laddad mobiltelefon. - Klok som jag är har jag ju en laddare som fungerar i bilen!
Extra filt, extra kläder. - Yes!
Ficklampa och bogserlina. - Yes!
Reflexväst.- Yes!
Om du ska resa långt eller på små vägar: Något att äta och dricka.

Nu ska jag fortsätta med mitt packande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar