onsdag 29 december 2010

Mixture

Filmerna igår var halvbra. Kick Ass var en skit flummig film som jag inte alls rekommenderar.
Vissa scener var roliga, annars var den mest bara flummig.
The Experiment var en varian på Flugornas herre av William Golding. En film som gjorde att jag mest hela tiden satt och var förbannad, illa till mods och förtvivlad. Men det är trots detta en film jag rekommenderar.
Precis som man i skolan fick läsa eller se på filmen flugornas herre av ett syfte tycker jag att denna film har ett syfta. Något orealistisk att bara efter 2:a dagar under det här experiment så uppstår det saker jag tror i verkligheten skulle ta mycket längre tid. Så filmen har en bra tanke, ett ämne värt att fundera över men filmen i sig var något orealistisk i förhållande till tid och något forcerad.
Adrian Brody som spelar Kred gör sin roll utmärkt. Whittaker gör en mindre bra prestation, jag tycker han överspelar det hela
Sugen på att läsa vad filmen handlar om, klicka på länken
Ska tydligen vara en version på en tysk film - Das Experiment


Nog om filmer. Idag blev det pannkakor till frukost. Skallen är inte riktigt med mig idag så just nu ligger jag på sängen och bloggar och försöker samla kraft till att åka iväg och shoppa lite.
Fast innan dess ska jag ut i snön och skotta tak och leka med hundarna.
Älskar och vara ledig!

2 kommentarer:

  1. Visst är du tillbaka!? :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Har sett "The Experiment" också.. mjaa skum film. // Tomas

    SvaraRadera