lördag 11 december 2010

All I want for christmas

Så börjar det årliga grubblandet på julklappar.
Vad ska jag köpa? Vad önskar jag mig själv? Vad är rimligt att köpa? Vad har jag råd med? Vad är rimligt att önska sig? Vad behöver jag? Vad är onödiga saker att önska sig? osv..

Trots detta så är julklappshandling ändå väldigt mysigt och helt klart min grej.
Jag vågar nog t.o.m. säga att jag är riktigt bra på att hitta bra presenter.
Det är ju orimligt att önska sig en soffa för 6000 kr..

eller ett par skor från Scorett för 1900 kr som endast skulle användas vid få tillfällen.

Men som jag sagt tidigare.. det är ju något speciellt med skor. Mitt nuvarande mål är ju att få ha ett mysigt vardagsrum. Mitt mål därefter är att få ha en walk-in-closet som ska få rymma alla mina snygga skor.
Kanske ett vitrinskåp för mina finaste skor vore något att ha tills min dröm om en walk-in-closset blir verklighet.
Det jag i alla fall har önskat mig är denna dataväska från GinaTricot som både finns i brun och svart

Skinnhandskar från GinaTricot

Leggings från Lindex eller Nelly

Maskros lampan från IKEA

Okej... nu inser jag att det inte alls var speciellt svårt att önska sig saker. ;)

Men det ska understrykas att det absolut mysigaste med julen är inte paketen utan att få vara bland nära och kära, äta god mat, tända ljus, mysa i soffan framför tvn, promenera i kylan och i snön och mycket mycket mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar