måndag 29 november 2010

Bortkopplad, frånkopplad, urkopplad

Det har jag varit.
Bortkopplad, frånkopplad, urkopplad.
Det är välbehövligt ibland, för att få en chans att ladda upp batterierna.
Nu är det måndag och jag tar nya tag.
Landade sent igår natt och stod och frös länge i väntan på en taxi som skulle köra mig hem till min källare.
Det är alltid lika o-charmigt att komma hem till ett tomt hem där kylen ekar tomt och resväskan väger extra tungt just när man ska börja packa upp den.
Lustigt det där att det är lättare och roligare att packa en väska till skillnad från att packa upp den.
Kröp till sängs fullt påklädd då elementen inte ville lira som jag önskade.
Efter ett par timmars sömn bar det iväg till skolan för att ägna 4 timmar ute i kylan.
Jag insåg idag att det kan vara värt att införskaffa ett par ullsulor till kängorna.
Det blir en av veckans "to-do".
Efter det har jag mest ägnat dagen åt att packa upp, tvätta och fylla kylskåpet med mat.
Åkte sen på kvällen iväg till en av de charmigaste tjejerna här i norr och blev bjuden på lite födelsedagsfika.
Julen är bra mysig med allt vad det innebär. Glögg, lussebullar, tända ljus och mycket mycket mer!
Nu ekar huvudet tomt och jag tror både kropp och själ behöver lite sömn.
Jag hoppas elementen har kickat igång.. termometern visa -16 grader.
Burr!

Jag höll på att glömma dagens händelse!
Jag har fått erbjudande om en lägenhet..... och min magkänsla säger att det här blir bra!
Senast idag över lunchen grämde jag mig lite över känslan att inte veta vart jag ska bo om ett par veckor är nu (förhoppningsvis) över.
För er som känner mig, vet precis vad som sker inom mig just nu.
Nu drömmer jag... planerar och målar fina bilder i mitt kreativa lilla huvud.
Jag ser mitt mysiga sovrum, detaljer jag vill ha, mitt vardagsrum, soffan jag drömt om att få ha så länge..... jag drömmer om ett hem som äntligen ska kännas som mitt!
Underbar känsla!

Kram på dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar