måndag 8 november 2010

Ett steg

Beslutade mig att vara hemma idag och skippa föreläsningen. Samlar istället kraft för att orka med den obligatoriska lektionen på eftermiddagen.
Jag är dålig på att vila. Att bara vara... det vet jag.
Jag försökte ta det lugnt och gick runt och började packa första flyttlådan.
Det slutade med att jag stod och städade badrummet och strök kläder.
Jag blir knäpp av att bara sitta. Det går inte.
Men det är ändå ganska skönt att stryka kläder och lyssna på P3.
Hann gå igenom en del av garderoben också och rensade bort en hel hög med kläder som jag inte använder.
Jag vill försöka lätta min packning så mycket jag kan.
Med sorg insåg jag att åter ett par av mina favoritjeans har krymp (läs: jag blivit större).
Jag är ju glad eftersom detta är ett bevis på att träningen ger resultat, men det är ändå jäkla trist när man får ge upp ens favorit jeans.
Farväl mina favorit jeans!

Nu blir det lite lunch och en dusch. Sen ska jag kräla mig till skolan. Kul med övning när man känner sig som en av de grå/bruna maskarna i lilla sjöjungfrun.

1 kommentar: