tisdag 27 april 2010

För mycket av det goda

Ibland kan det bara blir lite för mycket av det goda. Vet du vad jag menar?
Ungefär som när du är hungrig och går in i matbutiken och så hamnar en chipspåse i korgen och varför inte en Coca Cola. På vägen mot kyldisken går du förbi kakhyllan och kommer på hur galet gott det är med munkar eller varför inte nybakade kanelbullar. Och helt plötsligt kan du komma på flera skäl till varför du just nu är värd en bulle!
På väg mot kassan går du förbi den strategiskt placerade godishyllan och du är nu är så pass hungrig och sugen på nåt Ja vad som helst att en påse godis kan ju inte vara så farligt, det är ju trots allt fredag.
Nu handlar det dock inte om godis utan om en känsla jag fick igår på vägen hem.
Det slog mig som vanligt på väg hem från träningen hur otroligt kul jag tycker det är, men igår blev det lite för mycket av det goda. Två dar i rad och mina överkropp var trött! Samma tanke slog mig när jag satt och tänkte på hur skönt det var att umgås med nya människor som sysslar med lite olika saker, vilket jag får göra på just träningen.
Skolan och utbildningen i alla ära.. men ibland kan det bli lite för mycket av det goda.
Dagen har gjort mig helt matt och jag bara längtar tills jag får ha lite sommar och förhoppningsvis lite lov.
Men det är ett par veckor kvar tills dess och en hel jäkla del att göra innan dess.
Imorgon blir det dags att bege sig mot sydligare bredgrader och jag och gröna faran ska ta och rulla ner till Stockholm .... HEM!
Längtar så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar