torsdag 1 april 2010

Vissa dagar

Vissa dagar lär man sig en läxa och blir förhoppningsvis lite klokare. Andra dagar får man sig en tankeställare och man börjar fundera.....

Vaknade av ljuset imorse då jag är van att sova i källar-mörker. Vaknade upp och insåg att jag för andra natten i rad drömt om att jag befann mig utomlands. Tittade på klockan och förstod att den skulle vara på tok för tidigt med tanke på att jag med all rätt kunde sova ut.
6:45...suck!
Regnar ute... suck!

Gick upp och gick på toaletten. När jag kröp ner under täcket igen bestämde sig mina två raringar till hundar att pipa och kraffsa lite på sängen. Eftersom jag ändå inte kunde somna om och jag är lite blödig för deras ynkliga pip så tog jag fram en filt och la mig på golvet. I samma sekund som jag vecklat ut filten hade jag en hund som kröp in under min hoodie och den andra la sig som en ostbåge vid min mage. Morgon-mys!

Drog en sväng till Täby centrum och köpte mig två nya fina bh:ar. Med en värdecheck och dagen till ära 10% för medlemmar så kom jag väldigt billigt undan.
Det blev en turbo-shopping eftersom det kryllade av påsk-lediga människor som skulle göra precis det jag skulle göra; gå runt i butiker.
"Täby kloningen" slår aldrig fel. Alla tjejer i åldern 14-21 ser PRECIS likadana ut.
Måste vara nåt med kommunens vatten....

Köpte mig med mig lite sushi som jag njöt av i bilen tillsammans med Tulo. Nu hade solen kommit fram och det var rätt skönt att sitta i bilen och käka. Lustigt nog valde ägaren till bilen framför mig att göra liknande. Det blev lite märkligt när vi båda satt i varsin bil, mittemot varandra och bara tog det lugnt. Ännu märkligare blev det när ägaren till bilen brevid mig också kom och satte sig i sin bil och bara väntade.

Efter lite sushi i magen begav jag mig hemåt igen. För att kombinera flera saker samtidigt tog jag med mig hundarna ut i solen och skottade rent altanen från snö. Blev ett bra träningspass.... känns i både rygg, axlar och armar :)

Knackade på dörren nyss.... utanför står det två yngre tjejer med skålar i nävarna.
- GLAD PÅSK, säger de i kör och tittar uppmanande på mig och sina godisskålar.
Jag visste faktiskt inte att barn fortfarande sprang runt och knackade på hos främlingar och tiggde godis.
Trodde för det första att denna lek var till för mindra barn och att de skulle klä ut sig och dela ut hemmagjorda påsk-kort. Så var det i alla fall på min tid (gamla goda tiden)
Någon form av motprestation ska det väl ändå krävas för att få äta upp mitt godis?!
Jag funderade på om jag skulle slänga ner en varsin apelsin i skålarna och ropa
- FRUKT ÄR OCKSÅ GODIS!!
Men nu hade jag inget godis hemma, frukten ville jag behålla för mig själv ;)
Kanske själv ska gå och knacka lite dörr för att fylla på min godisskål inför kvällen?

Nu ska jag slå på tv:n och se om det finns något värdelöst att spendera mina timmar på innan jag ska sova!
GLAD PÅSK PÅ ER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar