torsdag 15 april 2010

TACK SOM FAN

Det finns alla dess sorter av bilförare som dessvärre färdas på våra vägar. Att man vågar sig ut på vägarna är i dagsläget ett under.
Dagligen så förundras jag över hur folk kör och att det inte sker fler bilolyckor är nog mer änglavakt än något annat.
Jag tycker på fullaste allvar att det borde vara årliga förarkontroller på att du faktiskt kan hantera den bil du sätter dig i.
Förstår du inte syftet med blinkers, bilbälte och diverse annat----> JA då ska du inte ha något körkort och definitivt ingen bil!
Jag tycker även att om du är så pass osäker att du inte kan parkera din bil eller att du är nervös för det ena och tredje i trafiken ----> Då borde du inte vara ute i trafiken och härja!

Tänkt dig själv en person med ett vapen men som är jävligt nervös när den håller i sin pistol? Inte skulle du väl vilja vistas med den personen som har vapnet i handen och är skit nervös?

Eller varför inte ligga på operationsbordet och läkaren som står med diverse verktyg är jätte nervös och vet inte riiiiiktigt hur den här skalpellen han håller i fungerar... Skulle du vilja vara där?
Samma sak gäller bilen och trafiken... Kan du inte det du pysslar med... gör något annat!
Åk buss, promenera, cykla, lifta, vad som helst men kör inte bil!

Men nej nej... i vårt samhälle så kör folk ändå trots att många faktiskt inte kan hantera sin bil till 100%. "Jag kör ju ändå så lite " - "jag kör ju bara till och från jobbet och behöver inte kunna fickparkera" - "den här bilen är så stor och läskig och svår att parkera"

Jag tycker att man ska vara så pass trygg med bilkörning och med sin bil att du ska ha koll på hur stor din bil är, vilket svängradie du har, varför blinkers är en aldeless underbart finurlig uppfinning och varför det kan va bra att använda denna etc innan du ens ska ge dig ut i den stora vida världen!

Du ska veta vad som sitter under huven och veta hur du byter en lampa, fyller på olja, byter ett tändstift m.m
BASIC!!!

FÖR VAD HÄNDER ANNARS?? Jo... folk som mig som faktiskt KAN parkera och som ställer sin bil på en parkeringsplats kommer sen hem en vacker solig torsdag och öppnar huven för att fylla på olja till styrservon.. Vad ser jag då? JO en stor lång vit repa på min gröna bil!
Antingen har denna människa, som uppenbarligen måste vara rudis inte ens märkt att den repat min bil eller så har den helt enkelt skitit blanka fan i att jag nu har en vit låg repa på min bil!

Självklart står jag jag mer än gärna för dessa kostnader som det kommer att kosta att fixa till den här repan. Gladerligen så står jag och slipar, primar, lackar om min bil. TACK KÄRA DU!

För pengarna du nu slipper lägga ut på den skada du har åsamkat så hoppas jag du gör något riktigt skoj! Köp dig en snygg tröja eller varför inte en ny mobil.....
Jag säger då en sak... SKOTTPENGAR borde det vara på folk av denna genre!
Jag hatar dig och önskar dig alla rostfläckar och repskador i världen till din fula vita bil!

3 kommentarer:

  1. Tråkigt syster, men du får tänka "det kunde varit värre" KRAM

    SvaraRadera
  2. Väldigt sant! En liten repa har ju ingen dött av.. men det är trist. Kram!

    SvaraRadera
  3. changer stavas genre ;)


    tråkigt på på gröna faran för övrigt. :(

    SvaraRadera