fredag 9 april 2010

I lugnan ro

Veckans renoveringsobjekt: Apotekarbänken som har stått omålad i över 5-6 år.
Det var på tiden att vi fixade till den som det var tänkt när vi köpte den.
Jag började med att ta bort beslagen.
När det var klart finslipade jag den lite med sandpapper.Enligt bloggvärldens kutym.... Dagens outfit ;)
Färgen: Vi köpte en ny helt underbar pensel som var grym att måla med. Lätt att rengöra var den oxå! Vi köpte en grundfärg, och två burkar färg. En av burkarna är med lite mera grått i.
Nyansen vi har valt är en vit färg med en ton av grått i sig.

Min assistent: Mr F

 Han fick göra det tråkiga. Tömma lådorna, limma de lådor som behövdes lagas, ge mig penslar..m.m Precis det en assistent ska göra med andra ord :)

Byrån är färdigmålad med grundfärg och nu ska den få torka i ca 4-8 timmar.


Igår hängde jag lite med syster-yster. Lapade lite sol på verandan och sen tog vi en lång promenad med dogsen.
Passade på att städa bilen medan solen sken.
Väl i bilen på väg hem var hundarna så trötta att de somnade på en gång.

Omgång 2! Dags att stryka på den mörkare nyansen på kanter. Byrån ska patineras senare med lite stålull och då kommer den mörkare färgen komma fram på de kanter där jag slipar!


Nu ska den få torka i 8 timmar sen ska det äntligen börja målas med den "riktiga" färgen!

Nästa uppdrag blev att hänga upp mina fyndade konsoller!

Se så fint det blev!
I like!
(Mamma, känner du igen modellen??)

1 kommentar: