torsdag 28 januari 2010

Whatta day!

Vilken känsla jag har just nu!
Efter en lång dag är jag så där maximalt trött som man bara kan bli. Men känslan över att dagen har gått så bra som det har gjort gör att tröttheten bara känns härlig. Som ett kvitto på att man gjort allt det som dagen bjudit på och dessutom gjort det riktigt bra!

Dagen började med att jag promenerade till iksu där vi skulle ha en lektion i batong. Det går att utan tvekan konstatera att lärarna i olika ämnen gör verkligen skillnad. Den här lektionen var bra på alla sätt och vis. Bra uppvärmning, bra feedback av läraren, bra övningar, det gick bra för mig och ja.. kort och gott: allt var bra!
Det som är så imponerande är hur han lyckades peppa och ge varje enskild elev konstruktiv feedback och peppning!
Sen var det bara att slänga sig i duschen och iväg till nästa lektion.

4 timmars vapenlektion.
Även denne lektion gav bevis på att vissa lärare är helt enkelt bättre än andra.
Kul också när det går bra på denna lektion.
Inte så lång tid kvar tills vi ska göra vårt kompetensprov.

När skolan var klar vid 17 tog jag bussen och det blev dags för möte med idrottsföreningen.
Skönt med ett möte som för en gångs skull gick på mindre ä 40 min!
Kom hem och skulle byta om till mjukiskläder och ser mitt enda fönster och inser att jag endast ser en vägg av snö. På med skorna och ut och skotta snö!! Massor med snö!

Nu sitter jag i soffan, ny "äten", ny duschad och känner mig trött efter skottningen, träningsvärken i benen börjar sakta komma, nöjd med dagen och glad över att det är helg.
Lovely!
Och som grädde på moset så får jag åka hem nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar