tisdag 19 januari 2010

Håll dina vänner nära men dina fiender ännu närmare

Hur vet man att någon verkligen är din vän?
Det har nog all undrat nån gång eller två.
Jag kan kort och gott säga att det förr eller senare visar sig om någon som du trodde var din vän inte är det. Jag sörjer sällan människor jag tappar från min kompiskrets eftersom om du tappat dem så är det förmodligen ingen vän du ska ha kvar i ditt liv.

För visst är det väl ändå så att vissa människor är fortfarande din vän trots att det kan gå månader mellan att ni hörs. Andra känns det som du tappar bara du inte pratat med dem på 2 veckor. De sistnämnda "vännerna" kan jag lika gärna vara utan!
De förstnämnda är oftast personer som är värda att vara extra rädd om!

Glöm aldrig vilka människor i ditt liv som betyder mycket för dig och vårda dem väl!

Jag hade nog den bästa lördagen här i norrland på väldigt länge.
Kvällen bjöd på mycket skoj; skönsång av grabbarna som framförde en gammal dänga från Spice Girls, lite tentasnack, presentöppning för herrn som nu blivit ett år äldre (grattis grattis mongo)
utgång som avslutades på McDonalds och en taxi hem.
Trots att jag festade och inte gick och la mig förrän 4 på morgonen så mådde jag prima i söndags!

Måndagen bjöd på lite spring på stan, mötte upp Little A & Big O och åt lunch på paltrestaurangen.
Sen blev det en Latte Macchiato på ett café där Dubble-K anslöt.
Va länge sen jag skrattade så mycket... alla fyra är en liten karaktär för sig!


Idag drog termin 3 igång och vi började med Barnkonventionen.
Nu när min förkylning äntligen är borta lyckades jag köra mitt nya benpass för första gången.
Får se om jag gjorde ett bra pass för i så fall borde jag ha grym träningsvärk imorgon.
Även fast jag inte hade några uttalade nyårslöften så har jag en rad saker som jag ska se till att förändra till den här terminen.
Känns som att det här kan bli ett bra halvår.
Godnatt!!

1 kommentar:

  1. En sak att förändra kan vara att inte gå och lägga sig kl 21.50, som ett litet litet barn!!

    SvaraRadera