fredag 29 januari 2010

Fredagsmys!

Så var skolan avklarad för idag! Kort och skön dag.... ordet skön kan iofs vara relativt.
Vaknar upp och tittar på termometern.... - 21 grader
Skönt? ... Nej
Cykla? ... Ja, tyvärr
För er som inte har cyklat ett par km i minus 21 grader kan jag förklara lite hur det var för mig att cykla idag.
Ögonfransarna fryser nästan ihop, då och då fick jag lov att peta till med tumvanten för att kunna öppna ögat ordentligt. Andas med munnen är otänkbart eftersom det nästan bara leder till hosta. Vad hade jag på mig för att inte frysa ihjäl?
Underställ, lager 2-underställ, vindbyxor, vinterjacka,
pannband, mössa, halsduk, fingervantar, tumvantar och vinterskor.
Halsduken uppdragen till ögonen och mössan så långt ner det bara går.
Min cykel blir dessutom ledsen när det är så här kallt vilket gör att det inte går att växla. Och gissa om jag hade "tur", för senast jag använde min cykel så hade jag en väldigt tröööög växel! (kul? ...nej)
När man väl kommer fram och kliver in i värmen och ska dricka lite vatten inser jag att den tanken kan jag släppa på en gång. Vattenflaskan är enbart fylld med is.
MEN!
Jag är på lika gott humör ändå, för det är fredag och jag är nu ledig.
Ska slänga i mig lite mat innan jag, tro det eller ej, frivilligt ska bege mig ut en sista gång idag för att åka och träna.
Sen ska jag handla lite mat och sen ska jag bara mysa ner mig hemma i min soffa.
Funderar på att laga Taco's ikväll....
Taco's, Coca Cola, en godispåse och mjukiskläder... Kan det bli bättre?
Hörs sen!

1 kommentar:

  1. Det låter som en helt fantastisk fredag:) Dessutom låter det som att du mår bättre och bättre och blir gladare och gladare, vilket också är helt fantastiskt!:)

    Jag och en kompis ska prova på "dynamic training" på iksu imorrn, ska tydligen va typ som bootcamp inomhus. Tänkte eftersom att du verkar, precis som jag, bestämt dej för att prova på mer grejjer i år, kanske du vill haka? Det vore jättekul! Kram

    SvaraRadera