söndag 27 december 2009

Tiden går fort

Så har första veckan gått och det känns som jag precis kom hit.
Jag har inte läst en rad inför tentan vilket ger mig lagom skön ångest. Måste ta tag i det där.

En tanke:
Satt och skrev till en vän på facebook då vi kommer in på diskussionen "att köra bil onykter". Jag förklarar min ståndpunkt att jag tycker det är idiotiskt eftersom man inte bara riskerar sitt egna liv utan framförallt många andras liv.
Då slinker det ut en "skön" kommentar:
"Hjärntvättar dem er där uppe, eller?"
Är folk dumma på riktigt undrar jag? Krävs det egentligen speciellt hög intelligens och därav ens någon "hjärntvättning" för att begrip att det bara är idioter som kör påverkade.
Skulle inte tro det!
Kommentaren jag fick var helt enkelt en form av ett mindervärdeskomplex och som denna någon lättast kunde ta ut genom att pika min utbildning.
Och är nu fallet så att jag är hjärntvättad p.g.a mina åsikter angående att onykterhet och bilkörning inte går ihop, så är jag glad att jag är hjärntvättad!
Förstår man inte att en bilnyckel och en flaska sprit inte går ihop borde man omyndighetsförklaras och definitivt inte ha tillgång till något typ av motorfordon!

Nog om det!

Jag har haft en underbar jul och vill verkligen inte att den här ledigheten ska ta slut.
Nu har jag kokat en kopp kaffe som jag ska försöka sätta under näsan på herrn och se om han vaknar.

Linnéa
: Trist att du blivit sjuk. Jag håller också på att bli förkyld. Saknar dig & Lisa! KRAM

Lisa
: Söt kommentar du lämnade! Jag njuter verkligen just nu, tänk om man kunde pausa tiden lite då och då. Trist att du också är sjuk :( Det är ju verkligen inte det loven är till för. Att plugga och vara sjuk. Krya på dig! KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar