måndag 21 december 2009

Ljusare tider

Jag kan knappt beskriva hur mysigt jag har det just nu. Orden räcker inte riktigt till alla gånger för att beskriva saker och ting.

Höll på att missa mitt plan hem i lördags då det var en kö på 100 meter av passagerare som skulle checka in bagaget och jag anlände till flygplatsen 25 min innan avgång.
Det var alltså fler än jag som skulle flyga hem över jul.
Men det gick vägen och jag landade i Stockholm kl 16:25

Blev upphämtad av min favorit och vi åkte hem till min familj och åt god middag och umgicks lite. Min mamma gör utan tvekan den godaste maten! Fläskfilé i någon typ av gryta med klyftpotatis och mumsig sallad. Vattnas nästan i munnen när jag tänker på hur gott det var.
Inte allt för ofta man som student äter fläskfilé. :)

Nu sitter jag här i mitt kök och klockan är bara nio på morgonen. Mr F ligger fortfarande och sover och jag tänkte låta honom sova ett tag till. Jag har tänt ljus lite här och där och sitter med en kopp te och lyssnar på Elvis Presley 'White Christmas'.
Mysfaktorn är med andra ord hög!

Igår snöade det helt galet mycket. Vi var ute och skottade flera gånger och förvånades varje gång över mängden snö. Men det är ju helt underbart när det ser ut så här.


Igår klockan 23 drog vi på oss varma kläder och en pannlampa och gick ut i snölandet.

Tänk att jag idag uppskattar mycket av det som min mamma sa att hon uppskattade när jag var liten och jag tyckte då att hon bara var konstig. Vi har några få grannar, inte för många, men inte för få. Vi bor så vi inte hör någon bilväg och hundarna kan utan problem springa runt på tomten och leka utan att vi behöver oroa oss för att de ska bli påkörda av en bil eller skälla på någon oskyldig människa.





Min lilla pysselbod


I sommar ska vi måla huset ljusgrått precis samma färg som garaget har.

Kvällen bjöd på Taco's och mys framför tv:n.

Idag ska jag föreslå att vi ska på julmarknaden i Gamla Stan. Lite julhandel och pyssel så här dagarna innan julafton. Har julpyntat lite här hemma med hyacintlökar och polkagrisstavar.

Små hyacinter i fina betongkrukor, som dekoration har jag lagt lite tegelkross runt om.

Nu ska jag gå och väcka Mr sju-sovare.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Cicci, jag blir lycklig i hela kroppen då jag läser det du skriver. Finns ingen jag kan tänka mej som har vett att uppskatta det myset du beskriver, som jag tror att du gör:) Sköt om dej där nere! Kram på dej!

    SvaraRadera
  3. Åhh! Vad härligt det ser ut som att du har!! Jag e lite avis! Fast jag har ju min hårda norrlänning o mysa med här uppe! Det har kommit så sjuuuukt mycket snö här och lill-Lisa e heeelt överlycklig! Hon dyker in i snövallarna o kommer som ett spjut ut igen full av härlig pudersnö! Tyvärr e jag äckligt förkyld nu när jag ska jobba :-(
    Saknar dig!!!
    Kram från mig o Lisa

    SvaraRadera