söndag 16 maj 2010

Kvällen bjuder på känslan

Sitter ute på baksidan och njuter av kvällssolen. Den börjar dock nå sitt slut på sin bana för idag.
Det är lite så här livet ska vara.
Solen värmer, flaggstången smattrar i vinden, skön musik och söndag kväll.
Nästan så att kvällen bjuder på känslan av utomlands...
Hade jag inte varit för lat hade jag hämtat kameran och visat hur flott jag har det just i denna sekund. Käkade middagen just här, suttit och pluggat, ätit färsk annanas och sitter just nu med laptopen i knät.
Fast det saknas ju en del grejer. Lite trevligt sällskap, lite annan utsikt och självklart att verandan och huset hade varit mitt. Men förutom de omständigheterna så njuter jag av tillvaron just nu.

Har inte varit på topp idag, men nu verkar det som jag börjar repa mig till vanlig dagsform igen.
Märks att man är i norrland. Grannen kliver ut på sin veranda och pratar lite med sina hundar.
"Ja titta, där sitt hon å äter..."
Sen börjar han småprata lite om vädret och sånt småprat som man gör med just grannar.
Trevlig prick.
Mitt i en tugga bjuder han på en stor snus-spott ner i gräset.
Jajemän, tack för den och välkommen till norrland! ;)

Sitter och förbereder mig mentalt för min härliga vecka.
Imorgon kör vi en lång dag med start av en tenta.
Bara att bita ihop och så kommer nog den här veckan vara över lika fort som den började.

Lagom till att solen nu börjar gå ner bakom trädtopparna så hör jag hur åskan börjar mullra långt där borta.
Passar mig rätt bra...

Over and Out for now!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar