lördag 15 maj 2010

Just idag

Jag lever mitt liv i min soffa just nu. Så känns det i alla fall.
Frukost i soffan.
Plugg i soffan.
Lunch och Middag i soffan... soffan soffan soffan!
Jag är grymt less på att bo i en källare just idag.
Just idag längtar jag mig långt långt bort här i från. Bort bara bort.
Just idag orkar jag inte med att bry mig om någonting.
Jag köpte mig en färdig sallad idag till middag trots att bankkontot börjar bli tomt.
Jag orkar inte bry mig, idag.
Jag tänkte ta cykeln ner till stan, men hjulen vobblar och nåt är fel.
Jag orkar inte bry mig, inte just idag.
Jag tog bilen ner till stan för att köpa en sak. Affären var stängd.
Jag vände och åkte hem igen.
Jag orkar liksom inte bry mig.
Ja, jag tog bilen fastän jag mer än något annat hade velat cykla i solen.
Men vem bryr sig.
Inte jag... inte just idag.

1 kommentar:

  1. Just imorgon kanske du är sugen på fika (förhoppningsvis i solen!)

    Många kramar

    SvaraRadera