söndag 23 maj 2010

Järnmannen

Helgen har nu nått sitt slut. Har väl egentligen inte gjort något speciellt och det kanske man inte måste göra på helger heller.
Lyckades ta mig till gymmet förhållandevis tidigt idag och det var grymt skön att kliva in på iksu och det var på sin höjd 5-10 personer på hela gymmet!
Lagom till att jag kom hem så hade den klarblåa himlen blivit fylld med moln. Så min plan att sitta ute i solen resten av söndagen försvann. Satte mig ändå en stund ute i en av stolarna och njöt av att vara utomhus. Sommaren är underbar!
Ge mig bara lite mer sol och lite mer tid att tillbringa i den!
Lagom till att jag började nå den här "söndags-depp-känslan" som man kan få ibland, så pep det till i telefonen och 20 min senare satt jag i bilen med 3 grabs på väg och se Iron Man.

Det finns mycket att säga om dessa pojkar och jag tror inte jag ger mig på att försöka förklara.

Däremot kan jag ge mig på att försöka förklara filmen och dess innehåll. Min första fundering var om det var nödvändigt att ha sett 1:an för att se 2:an? Svar: Nej det behöver man inte. Den har inte riktigt det djupet i handlingen att det krävs.
Filmen bjöd på lite robotar, lite teknologi, några snygga tjejer, lite vapen och expolsioner, lite slagsmål, lite ondska, några skämt, en dator som kunde prata, en tjej i tight dress som kunde slåss... allt detta i kombination med en flaska coca cola, ett gäng smaklösa chips och skönt sällskap! Kan nog inte bli bättre än just så! :)
Nu blir det att ge sig på näst sista veckan innan det är dags för lite "sommarlov" och sen är det tro det eller ej.... bara en termin kvar!


Vill du veta något om vägen du har framför dig, fråga den du möter.

1 kommentar:

  1. Lägg upp bild på byxorna nue! Ska flytta pengar men sidan krånglar för tillfället. kram :)

    SvaraRadera