onsdag 12 maj 2010

Förlängd helg

Hade kunnat varit i Stockholm nu, men det blev inte så.
Det blir ju inte alltid som man har tänkt sig.
Ska försöka spendera mina lediga dagar med bra sällskap och ägna ett par timmar åt att plugga.
Veckan som kommer är en tuff vecka. Måndag - tenta, Tisdag - stor övning, Onsdag - två redovisningar och sist men inte minst Fredag - tenta!
Sitter och saknar min hund så det gör ont i hela kroppen.

Vill bara krama om det lilla krypet. Mitt fantastiska lilla kryp.
Han är alltid glad, blir förtvivlad och ska trösta när jag är ledsen, lyssnar ibland och ibland inte alls, tindrar med ögonen så fort man säger godis ja han har helt enkelt sina små egna egenheter som bara är helt underbara!

Saknar att höra hans lilla pust när han precis har rullat ihop sig och ska sova.

För er som minns att jag stod och målade en byrå för ett tag sen.
Så här blev den. Har dock inte slipat av kanterna än.

Uppe till vänster ser du en lampskärm jag målade ihop senast jag var hemma.
Påbörjade mina projekt att måla min trädgårdsängel och mina två brickor som jag får lov att göra klart till sommaren när jag kommer hem.

Vad är en cyniker? En som vet priset på allt och värdet på ingenting.
Oscar Wilde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar