måndag 31 maj 2010

Dittan & Dattan

Är grymt nöjd med mig själv efter att ha hämtat ut 3 tentor som nu är avklarade!
(rättelse 4 tentor!!!)
Nu är jag hemma för att styra upp lite grejer här hemma innan det är dags för en ny omgång med lite pluggande.
Känns stundvis lite överväldigande med all info som ska in i skallen.
Men tack vare lite vilja och envishet så brukar det ju gå vägen, så det går säkert bra även denna gång. (och mycket tack vara roligt pluggsällskap.. Kalle *2 eller ska jag säga köttbullen & smöret? För det här som vi läser nu är stundvis galet tråkigt!)
Annars är det ju som jag brukar säga, inte hela världen att göra en omtenta.
Självklart drygt och jäkligt trist att få göra en omtenta, men det finns betydligt värre saker.

"Att leva i fruktan, är att inte leva alls"

Akupunkturen va ingen större grej och troligtvis inget jag kommer testa igen.
Kändes som lite hokus-pokus när hon förklarade hur handen var en mini-version av dig.
Tummen var ditt huvud och pekfingret var din vänstra arm osv.

Eller så kanske jag inte hade tillräckligt med krämpor för att känna av den positiva effekten.

Jag fick 4 st nålar i höger arm och en i vänster arm och sen en på höger fot.
Den enda skillnaden jag kände var att jag var väldigt trött efteråt.
Men det tror jag berodde mer på att jag legat på ett liggunderlag i 2 timmar och småfrysit hela tiden än på några nålar.

Brännbollsyran blev en kylig dag med taskigt väder.
Men vi hade roligt och det var nog viktigare än att vinna matcherna.
Vi vann 1/3 matcher.
Tur i oturen fick vi möta två riktigt seriösa lag som kom med fotbollsskor, underställ och matchande shorts och som uppenbarligen tränat ett tag på brännboll.
Det var lite skillnad på vårt lag som både körde i högklackat, vissa nästan utan kläder och med öl i kroppen.
Men lika bra var det, jag hade inte varit speiciellt sugen på att kliva upp lördagmorgon för att spela i finalen.
Av respekt för mina klasskompisar så lägger jag inte upp någon bild på oss.
Inte alla som vill vara med på internet.
Men vi var en grann skara av indianer och cowboys, det kan jag lova!

Har fått lite dille på lockigt hår.
Omväxling förnöjer sägs det ju.

Så just nu får plattången ligga och locktången får arbeta lite på morgonen istället.

Några kommentarer från klasskompisar var:

"guldlock",

"ser ut som du ska på bröllop",

"oj har du stått hela morgonen och lockat håret".

Och det tar jag nog som enbart komplimanger.

Som tur är tar det mig inte mer än några minuter att locka till håret, annars hade det varit jobbigt.

Syster: här kommer en bild på de efterfrågade leggings:arna ? ? :)

Riktigt snygga ljusblå leggings från H&M för bara 149 kr!
Riktig snygga till sommaren!

Nu ska jag gå och kasta ut ytterligare en spindel som valde att befinna sig hemma hos mig.
Jag ogillar starkt spindlar och kryp!
Varför kan de inte bara stanna utomhus för?!

1 kommentar: