fredag 21 maj 2010

Äntligen är den över

Äntligen är denna vecka över! Som ni har märkt har jag inte hunnit eller orkat blogga något alls denna vecka.
Måndages tenta gick utan problem. Tisdagen hade vi en heldag med case och övningar. Mycket givande och gav mig helt klart blodad tand till yrket jag har valt! Dagen gav upphov till många tankeställare, aha-upplevelser och en skön känsla att jag kommer greja det här galant!
Skoj Skoj!
Onsdagen såg alla lagom slitna ut och vi kämpade oss igenom redovisningar och seminarium och därefter drog jag igång med att plugga inför tentan som jag skrev idag.
Satt ute i solen hela dagen igår och bara läste och läste. Lyckades t.om. bränna snoken lite.
Sprang till apoteket och köpte lite solskyddskräm och insåg att jag knappt varit nere på stan sen det blev varmt och skönt här i Umeå.
Det kryllade av människor! Folk på varenda gräsplätt satt det folk och var och varannan jag mötte hade antingen grymma kläder eller skor. GAH! Senast jag shoppade känns som evigheter sen. Blev så sugen på att gå och fixa håret... men återigen sa plånboken stopp.
Gick och frågade ungefär vad en färgning och klippning skulle kosta. 1500 kr cirka.... Jo visst.. tjena, det kan jag ju drömma om.
På just det här planet och vissa andra så suger det att vara student.
Nu ska jag gå och göra absolut ingenting.. något jag har längtat efter hela veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar