fredag 14 maj 2010

Frukostgäster

Vaknade upp, senare än planerat, men va gör det när man är ledig!
Kliver in i köket och ska göra mig min frukost och möts till min förvåning av lite gäster.
Små, svarta och tjurskalliga som få. Just precis... Myror!
Är det inte lustigt ändå hur en myra kan försöka förflytta något som är 5 ggr så stort som han själv. Det var dock inte lika lustigt att se att de har hittat in till min hall och mitt kök.
Drog till gymmet hyffsat tidigt i hopp om att det skulle vara lite folk där. Till min förvåning var det rätt mycket folk där och jag ogillar det lika mycket som alltid.
Nu ska jag sätta igång och plugga lite. Tittar jag ut vill jag verkligen inte sitta med näsan i ett gäng böcker... men va gör man inte för en dröm man har?!
Snubblade över ett IQ-test som jag tänkte dela med mig av. Tjuvkika inte på svaren längst ner nu bara!


1. Hur många födelsedagar har en genomsnittlig person?

a) 1

b) 56

c) 70


2. Hur ofta kan du ta bort tio från 100?

a) 10

b) 1

c) 5


3. Monikas pappa har fem döttrar:
Lala, Lele, Lili, Lulo och... ? Vad heter den femte dottern?

a) Lolo

b) Lotta

c) Monika


4. En del månader har 31 dagar. Hur många har 28?

a) 1

b) 12

c) 2
Se det nu inte som ett misslyckande om du inte klarade frågorna.
Det finns trots att flera olika typer av intelligens! ;)
Och vem bryr sig egentligen om smart när livet handlar om så mycket mer!


Svar 1: Alla har en födelsedag men firar flera.

Svar 2: Du kan ta bort tio från 100 en gång, sen är det bara nittio kvar.

Svar 3: Monika. (Monikas far har fem döttrar, hennes fyra syskon och hon själv.)

Svar 4: 12 st. Alla månader innehåller 28 dagar, vissa innehåller dck fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar