torsdag 13 maj 2010

Kristi himmelfärdsdag

Den här dagen gick fort och ändå har jag inte gjort nåt speciellt.
Började dagen med att passa på att njuta av solen på framsidan. Tyvärr kom molnen vid 13 tiden och sedan dess har det väl varit mulet och regnat av och till. Just nu så åskar det.
Sen passade jag på att laga lunch och ett par lunchlådor.
Riktigt lyxkäk om du frågar mig. Ugnstekt röding med grönsaker och potatis.
Tur att jag har en sån snäll mamma som ger mig god fisk när jag är hemma.
För att rensa skallen lite tog jag sen en tur med bilen.
Kan vara rätt skönt att bara köra runt och höra hur regnet smattrade mot taket.
Om inte annat bara för att få se något annat än mina källarväggar en sån här regnig dag.
Sen kom jag hem och tog tag i alla mina lådor och pärmar och slängde en hel hög med papper som jag inte längre behöver.
Lika bra att sakta men säkert börja rensa bort onödiga ting som ska flyttas sen till examen.
Det sägs att man ska må gott av att slänga saker... och jag tror nästan det stämmer!
Den här låten är dagens favorit och spelas på repeat.


Nån gång i mitt framtida liv ska jag skaffa mig en chinchilla.
Verkar vara tuffa små krabater. Det blir den dagen jag har en stor tomt så jag kan bygga ett eget litet hus till dem med en utegård som ska vara fullproppad med träd och grenar.
För er som inte vet hur en chinchilla ser ut så är det som en tjock ekorre, eller som en stor hamster med svans...

För er som vill se en helt poänglös liten video med en chinchilla kan kika här.

Se så söt den är!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar