söndag 31 oktober 2010

Tur i oturen

Jag kom på att jag glömt och berätta hur det gick med mitt sushi-försök i fredags.
Det kommer ett inlägg om det lite senare!
Hittade ett par däck idag som hade riktigt snygga fälgar och till ett hyffsat bra pris.
Jag kollade upp bultmönstret och jag tänkte att "yes nu får jag äntligen lite medvind och dessa däck kommer att passa".
Jag tvingade med mig Mia och vi drog iväg för att testa om däcken passade.
Vi hissade upp bilen, tog fram fälgkorset och allt såg bra ut tills jag testade att göra rattutslag med bilen och insåg att däcken tog i skärmen.....
Verkar visst vara svårare än jag trodde att hitta vinterdäck till Gargamel.

Otur i däck men...
I allt detta virrvarv så har jag ändå tur i oturen att glädjas åt hur snälla och hjälpsamma vissa personer kan vara.
Både personer som känner och inte känner mig!

Sitter och skriver in alla tentor och examinationer i min almenacka.
Älskar de små ordspråken som står vid varje vecka..
Jag bjuder på veckans ordspårk

"I kärlek kan det vara bättre för oss
att ta hänsyn än att ta poäng"
Leo Buscaglia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar