lördag 30 oktober 2010

Hurtigt värre

Den där snubben Latmasken är inte att leka med. Han är en lurig jäkel som smyger sig på en som en ninja och vips så har han övertaget.

Så man börjar ana hans närvaro gäller det att röra på sig för att skaka av sig honom.
Imorse när jag vaknade och drog upp rullgardinen för mitt fönster (läs mitt enda fönster) så fick jag inte direkt någon energi boost. Grått och regnigt.
Lördagar och söndagar brukar vara mina favorit träningsdagar på gymmet eftersom jag oftast hinner dit innan allt folk ramlar in.
Insåg att latmasken var påväg när jag hörde mig själv tänka latmaskens tankar:
"Jag kanske behöver vila idag?"
"Har jag inte lite ont i halsen ändå?"
"Jag har kanske massa andra saker som är viktigare att göra idag?"
Så jag skyndade mig att gör det enda som går att göra för att undvika honom.
Jag startade peppande musik, packade väskan och drog till gymmet!
Insåg att jag slarvar med vissa muskelgrupper under mina pass.
Så idag invigde jag ett nytt pass som bestod av en jäkla massa tricepsövningar sen mage och ländrygg!
Kändes riktigt bra att ägna ett eget pass åt dessa muskler som annars bara ligger i slutet på mina övriga pass och sällan blir ordentligt gjorda eftersom jag är så trött.
För att fortsätta i hurtighetens anda ska jag och Mia dra iväg och testa ett streetdance pass.
Jag hoppas på skön musik och mycket svett!

Ska sen ladda inför morgondagens benpass... Just ja.. måste ladda inför måndagen som består av en tenta och en examination. Hmpf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar