fredag 29 oktober 2010

Ibland får man

Ibland måste man få sova länge utan att skämmas. Det gjorde jag idag.
Vaknade av att larmet på min klockradio startade och jag konstaterade hur trött jag var.
Du vet hur det är när du ligger och är halvt medveten och halvt i dvala. Du vet att du måste gå upp men kroppen fungerar inte.
Sen pep det till i telefonen och jag läste något som man så många gånger önskar skulle hända.
Lektionen var inställd.
Jag somnade om och låg sen och drog mig i sängen samtidigt som jag lyssnade på något dåligt radioprogram där Babsan var med och pratade.
Klev upp vid 9 tiden och har gjort absolut ingenting vettigt fram till klockan 11.
Japp, I did it och jag skäms inte.
Jag har gått i min morgonrock och mjukisar ända fram till kl 11!
Nu ska jag ändå försöka göra något vettigt innan min lektion vid kl 13 drar igång.
Lite plugg inför tentan kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar