fredag 19 mars 2010

Motorväg i min hjärna

Ibland är det så... Som en motorväg... ja rena rama autobahn av tankar och ideér som jag vill genomföra. Måste verkligen ta tag i det och köpa mig en bok där jag kan skriva ner några av dessa tankar.
Tänk om jag kunde få ägna sommaren åt att bara renovera upp möbler, bygga, jobba i trädgården och måla...
Kanske ska köpa mig en bok imorgon...?
Idag var en sån dag då jag verkligen inte hade lust med något alls. Bestämde mig fort för att skippa hela dagen och bara stanna hemma.
Men så poppade mitt samvete upp på höger axel och tvingade mig att gå på första lektionen.
När det var dags för andra lektionen så hade jag köpslagit med den lilla mörka varelsen på vänster axel och bestämt mig för att bara åka dit och kika lite på lektionen sen bege mig därifrån.
Väl på plats tog samvetet övertaget och puttade bort den lilla mörka på vänster axeln och jag stannade kvar hela lektionen.
Åkte förbi Jula och köpte lite ATF olja och en slangklämma.. imorgon ska det "meckas".
Insåg rätt snabbt att slangklämman inte alls passade slangen som ska klämmas. Så jag får lov att åka en till sväng till Jula imorgon.
Sen unnade jag mig en godispåse och en coca cola.
Kvällen ska spenderas på bästa möjliga sätt just ikväll:
Sockerchocka med cola och godis
Måla loppisfynden
Titta på Let's dance
Skissa på nåt nytt... måste hitta lite inspiration
Blev klar med min skiss som jag började på innan jul.
Så här blev den...

Här är loppisfynden som nu ska målas och fixas till för att sedan pryda vår uteveranda.
Gaaah va jag längtar till sommaren!!
Här är min fina bil och som du ser så är det så långt ifrån sommar som det bara går här i Umeå.

När ska det sluta snöa?! Det räcker nu!!

Nu ska jag dra fram pensel och börja måla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar