måndag 29 mars 2010

Måndag avklarad

Kom hem en aningens irriterad och började skriva av mig en lång radda med tankar och känslor här på bloggen.
Efter att jag pratat lite med Mr F och fått gnälla av mig tog jag bort mitt långa inlägg och började om på nytt.
Istället för att gnälla sönder er kan jag kort sammanfatta vad det var jag kände när jag kom hem.
Kort och gott: Det är skillnad på folk och folk.
Något jag uppskattar hos människor är de som är lagspelare och som förstår innebörden av att ge och ta.
Något mer jag uppskattar är människor som inte tar saker och ting för givet och som har vanligt sunt förnuft i kropp och själ. Samma sak här så verkar inte alla fått samma uppfostran om saker och ting.
Jag är för snäll ibland helt enkelt. Ibland slår det mig att det inte är värt att vara snäll mot alla. Jag är mer än gärna snäll mot dig om jag känner att du uppskattar det.

Ordspråk: Snälla flickor kommer till himlen, de andra kan gå hur långt som helst!
Nog om det.
Började min morgon med frukost.

Ägg, keso, gröt med krossade linfrön, ett glas jucie och två kiwi frukter!
Tog fart mot skolan och satt av 2 timmars dödligt tråkig föreläsning.

Har precis lagat och ätit min räksallad med hemgjorda krutonger.
Trots att det inte syns så är det faktiskt massa sallad och tomater under alla räkor och krutonger.
Efter jag gluffsat i mig hela salladen kom jag på till min stora förtvivelse att jag glömt att skiva ner avokadon!

Låg ett litet brev när jag kom hem.....

Det innehöll mina efterlängtade frön!

Så nu ska de förkultiveras lagom till sommaren då de ska få en plats i trädgården!

(Med tanke på det vi läser just nu så kanske detta ser lite misstänksamt ut... små redline påsar med frön i...... :D

Nu ska jag skrapa min tia-lott och hoppas och drömma om några miljoner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar