torsdag 4 mars 2010

Miljarders saker...


...har jag i skallen just nu. Det är skolprylar, saker som ska skrivas, lösas, läsas, ringas och fixas.

Imorgon är sista dagen här i norr, på lördag morgon sätter jag mig tillsammans med mina tre killar i bilen och kör ner mot sydligare grader. Så imorgon ska det förutom flera timmar i skolan tillsammans med socionomer; städas, packas, handlas mat, förbereda inför bilresan, betala räkningar och inse hur fattig man är, tvättas och gå igenom vad jag måste ha med mig för skolprylar.

Idag bockade jag av mitt efterlängtade frisörbesök. Har inte klippt mig på flera månader och mina hårtoppar var i akut behov av en uppdatering. Fredrik följde snällt med och satt och väntade på mig medans jag fick håret tvättat, klippt, behandlat med återfuktande serum, föning och styling. Satte oss i bilen och skulle åka och äta sushi.

Fredrik har påbörjat sin resa mot att bli rökfri och det går riktigt bra för honom. Ett nikotinplåster om dagen och han röker bara ett par ciggaretter om dagen till skillnad mot förut då det var 20-25 cigg/dag. Hur som helst.. efter mitt frisörbesök ville F köpa sig ett paket. Han hade glömt plånboken hemma och lånade lite pengar av mig. Strax efter han gått in i butiken kommer han ut igen och säger att han blev nekad att köpa eftersom han inte hade leg. Så Mr F tjatade lite på mig att gå och köpa... idag var första gången jag blev anklagad för att försöks "köpa ut ciggaretter"... jag blev nekad även jag.

Så vi fick fortsätta vår resa utan ciggaretter och mot sushi-haket!

Åker hem och öppnar dörren... vad ser jag? Jo att jag troligtvis har två hundar som också jobbar på sitt nikotinbehov. En hel karta med nikotintabletter är uppriven och uppäten. Båda hundarna ser lika skamsna och skyldiga ut... så jag vet inte vem som är den skyldige än.
Men nästan 14 mg nikotintabletter kan nog göra ett litet skadedjur på ca 4-5 kg lite snurrig och illamående helt klart.
Att Bonzo sedan spydde på golvet KAN ju hinta om att han i alla fall var med på ett hörn.

Blir till att hålla lite uppsikt över de två terroristerna nu ikväll.

För bara ett par dagar sen kom vi hem och då hade någon av krypen ätit upp hela mitt paket dextrosol. Snacka om sockerchock....
För er som undrar... så klarade jag batong-examinationen med bravur.

Kände mig malligt bra när jag gick därifrån. Batongen i bältet gjorde mig inte hälften så nöjd som jag blev att lärarens positiva kritik.

Firade den dagen med nybakat bröd, massor med gott pålägg, te och en munk!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar