torsdag 8 oktober 2009

Snabbspolar

Snabbspolar tiden... dels önskar jag att jag kunde göra det till imorgon kl 16:45 då jag landar.
Men det känns också lite som att tiden här i skolan snabbspolas. Det höga tempot gör att veckorna bara flyger förbi. Det rullar på nu, har klarat de två tentor vi hade för några veckor sen och jag klarade orienteringen igår. Känns grymt skönt måste jag säga!
Snart börjar den stora tentan närma sig... det känns inte lika betryggande.

Springer runt här hemma och packar för fullt. För de flesta tar det inte speciellt lång tid att packa.... men jag är inte som alla andra. Jag vill hinna städa så att det är fint när jag sen kommer tillbaka. Jag vill hinna städa ur kylen så jag slipper en "alex" när jag kommer tillbaka ;)
(För er som inte vet vad en "Alex" är så är det att man lämnar massa grejer i kylen och kommer hem till en odör som påminner om döden)

Sen vill jag hinna tvätta så jag slipper komma hem till massa tvätt. Måste planera vad som ska med hem till Stockholm, ladda batterierna till kameran...... Aningens kontrollbehov?
Nääääeee ;)

Är grymt nöjd med vår vapenlektion idag då jag satte 2 skott på 9:an och flera på svarta tavlan. Några skott hamnade utanför, men min skottbild var ändå riktigt bra och jag är nöjd.
Med ett stort flin inombords gick jag därifrån efter att vapenläraren kallade min för "sniper"
VARFÖR har vi inte fler timmar på dessa lektioner, det är ju inte bara kul utan oxå ett ämne där man känner att man utvecklas. (läs: jag)

Vad har jag mer gjort idag? Jo jag har svurit än en gång åt schemaläggaren till denna termin. Jag har cyklat som en dåre från ena lokalen till den andra. Skoldag från 8:15-17:00
MEN nu skiter jag i det för ett tag... för jag får om 18 timmar åka HEM!

1 kommentar:

  1. Vänligt att göra en "alex" till något ogött... Men jag är också snart på väg hem så bjuder på det denna gång ;) Kommer dock icke stänga av någonting, någon gång nånsin igen... Njut av din stad vännen, tjing!

    SvaraRadera