måndag 19 oktober 2009

Bloggtorka

Till er som bryr sig om att logga in på min blogg och läsa det vardagliga babbel så får jag förklara att det är p.g.a tidsbrist och mycket annat som gjort att jag inte skrivit på ett tag.
Som en vän till mig skrev i hennes blogg så är det även hos mig bloggtorka.
Har spenderat en vecka i Stockholm... hemma.... borta bra men hemma bäst.
Jag har bara varit här upp i norr en dag och jag längtar redan hem igen.
Kort beskrivet för er som inte vet det så hade vi en vecka med fältstudier som innebar att få se hur en veckas arbete kunde se ut. Mycket givande och det bara exploderade med intryck.
Jag kan nu skriva en lång lista med vad jag just älskar med Stockholm. Jag kan visserligen också skriva en lång lista med saker jag ogillar.... men jag gillar mer än jag ogillar.
Så är nog mycket i livet.. allt kan inte vara perfekt. Det är nog väldigt viktigt att man inser.
Skulle allt vara perfekt skulle livet va skit trist.
Veckan som jag nu har framför mig ser ut på följande.
Tisdag: Lite gott och blandat, mycket eget arbete och lite förberedelse inför onsdagen.
Onsdagen bjuder på en hel dag med en övning som ska testa våra kunskaper och vår fysiska samt psykiska hälsa. Vi kommer få olika övningar via radio, vi kommer få springa mellan varje löst case och enligt lärarna kommer det vara en väldigt krävande dag. Ser fram emot den med lite hat-kärlek.
Torsdagen rullar på med 2 seminarium och en lektion med uppföljning av fältstudierna.
Lång dag... men!
Fredagen blir för en gång skull och en dag försent.. LUGN! En liten kort föreläsning på 45 min sen är det helg!
Ser fram emot att äntligen få lite tid att bli människa igen och hinna träna och mycket annat.
Nu ska jag faktiskt försöka gå och lägga mig i vettig tid för en gång skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar