torsdag 24 juni 2010

Underbara ledighet

Fick levererat en klok kommentar av min lillasyster igår när vi låg och solade på verandan.
Jag sa något i stil med att "nu borde man vara utomlands och ligga vid en poolkant"
Då sa hon något som jag själv tänkt på den senaste tiden.
"Javisst, sa hon. Men man har det samtidigt väldigt bra som det är och det gäller att njuta av det oxå"
Och det är så sant som det är sagt. Det gäller ibland att stanna upp och faktiskt njuta av det man har.
Ibland blir vi människor nog lite väl mekaniska och rullar på i livet likt ett tåg på räls.
Så igår passade vi på att njuta av sommarkvällen nere vid sjön.
Jordgubbar, en filt och ett glas vin!

Tänk att man bor så nära något så vackert!


Nu är det dags att bege sig mot gymmet!
Jag har äntligen fått tillbaka MIN bil från bilmecken efter lång väntan.
Be nu till alla gudar som finns nu att inget nytt på bilen är trasigt!
Det här är en bilmeck som likt historian om "Kejsarens nya kläder" aldrig blir klar med bilen.
"Det bidde ingen ny växellåda men det bidde en bil med en mindre navkapsel och en trasig baklucka"
Jag drog denna liknelse igår när jag satt och fixade mina naglar.
Både tjejen som fixade naglarna och min syster tittade förundrande på mig och förstod inte alls vilken historia jag pratade om.
Det är ju en klassiker för tusan!
Insåg då att det var ett visst åldersglapp mellan oss.
Dagens ungdom ;)
Så här fina blev naglarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar