onsdag 2 juni 2010

Tagen på bar gärning

Idag när vi satt och pluggade hände en hysteriskt rolig sak.
Jag bara måste försöka berätta det.
Vi sitter och pluggar när Kalle noterar hur en kille en bit bort utanför fönstret kommer gåendes på gångvägen och har sett en övergiven cykel i diket.
Kalle säger: "Han kommer verkligen sno den där cykeln. Jag ser det på honom!"
Jag tittar ut och ser en kille med kepsen på sne' som säkert inte är mycket äldre än 17-19 år.
Han har gått förbi cykeln i diket, tittar sig sen runt omkring för att se om det är någon som ser honom. Han glömmer helt och hållet bort byggnaden mittemot honom som har stora fönster riktade åt hans håll.
Han gör en u-sväng och börjar smidigt glida närmre cykeln.
Jag säger: "Vi måste ju knacka på fönstret när han ska ta den."
Andra Kalle ställer sig upp och tittar ut.
Killen gör en sista säkerhetskontroll innan han böjer sig lite ner mot cykeln men hejdar sig när han börjat böja på knäna lite. Sekunden efter ser man hans tankebubbla
"Lets go! Nu tar jag den!"
Och precis samma sekund som han böjer på knäna igen och sträcker armen för att ta tag i cykeln ropar jag till Kalle:
-Knacka NU!
Och Kalla knackar hårt på fönstret och ni skulle ha sett killens reaktion!
Den var obetalbar...fantastisk och alldeles alldeles underbar!
Han hoppar som till och tittar förskräckt mot oss. Där står Kalle i fönstret, jag som gör "ajja-bajja" tecknet och Kalle sittandes vid bordet.
Med snabba steg trippar han bort från cykeln och hans tankebubbla har nu ändrats till
"fan fan fan va pinsamt..... stupid STUPID"
Vi skrattade hysteriskt och vi förbannade oss över att vi inte hade filmat in händelsen.
Ni får nöja er med min berättelse och jag ska fortsätta fnissa åt händelsen som jag har inspelad i mitt huvud!

1 kommentar:

  1. Hehe... sjukt roligt!!!!!!!!!!!!! Kanske det roligaste som kommer att hända på våra 4 terminer på phs! Synd att man missade det:P

    SvaraRadera