söndag 20 juni 2010

Stohej

Tycka vad man tycka vill om bröllopet men utan tvekan kan man konstatera att bröllop är en vacker och rörande ceremoni som man vare sig man vill eller inte blir berörd.
Själv hade jag hunnit både bli mätt och lite less på alla skriverier och mediauppvaktning om bröllopet innan den stundande dagen. Men trots det så är det en kärlekshistoria som berör och framförallt en historisk händelse som inte alla får uppleva.
Att ge sig in till stan dessa dagar inför och igår fanns inte på världskartan. Pratade med en kille igår som hade försökt och promenera från kungsträdgården till t-centralen och det hade tagit honom nästan 50 min. Vanligtvis tar den sträckan bara 10-15 min.
Stod ute i trädgården när de 18 jas planen dundrade över mig på väg in mot Stockholm stad.
Sprang in och slog på tv:n och 4 min senare flög de in i bild :)
Det var rätt mäktigt att se.
Konstaterad även när jag slängde några blickar på tv:n över bröllopet att Stockholm är väldigt vackert och ibland glömmer man bort det.
Kikade lite på Prins Daniels tal nu på morgonen på http://www.svtplay.se/
Min kväll igår blev långt ifrån de bröllopskänslor och festligheter som befanns sig i staden.
Istället tog jag följe och åkte 5-6 mil till Siggesta Gård och lirade lite skivor på en firmafest för 150 personer. Det är riktigt roligt att stå lite uppe på en scen och titta ner över dansgolvet där fulla människor beter sig allt mer än som man kanske bör med sina arbetskollegor.
Jag stod och tänkte på hur många av dessa som dels kommer vakna upp med bakfylla och med en stor tallrik serverat med ångest idag.
En herre var drygt 65+ och stod och hoppade och dansade likt en sprattelgubbe på dansgolvet.
Troligtvis inte så som han beter sig på kontoret.
En herre dansade dirty-dancing och vickade på höfterna tills rumpan nuddade golvet.
Företaget don juan ;)
En kvinna hade näsan i vädret och dansade hela kvällen med en attityd att hon tyckte hon själv var så grymt snygg och bra på att dansa.
Några andra dansade lite mer klassfullt likt vals och andra pardanser.
En viss dam valde att klämma på fler kollegornas rumpor och dansa närgånget med fler än bara en herre.
Men personen som vann priset för kvällens bortlöje var nog mannen som rent av betedde sig som en galen fyllekaja och hoppade, stojade, rev högtalare och hoppade upp på scen och stod och apade sig.
Kvällen slutade relativt tidigt för honom då han antingen stukade foten eller sträckte någon muskel uppe på scen och fick skamset hjälp att halta/krypa ner från scenen med hjälp av två kollegor.
Två andra herrar visade sitt missnöje med musiken genom att stå och hytta med armar och händer mot oss och som tillslut valde att lämna festen genom att bua innan de gick därifrån.
Min första tanke blev då: Shit och det här ska föreställa vuxna människor.
Skrämmande..
Det här är fylla mina damer och herrar.
Inte alls speciellt attraktivt.
Det här var en variant på en musikönskning av en väl förfriskad ung man.
Crazy Techno Shit!
Idag ska jag försöka tjata med mig lite sällskap till Täby-loppis. Kan va mysigt att strosa runt och kika lite i det fina vädret!
Men först ska jag se till att sola lite.
Kram på er!

1 kommentar: