torsdag 28 juni 2012

Jag kan konsten att njuta

Fick med mig Putte ut till havet idag..
Stranden som ligger en bit här ifrån men som är så fin!

Extra skönt är det väl för att folket inte har hunnit kravlat sig dit än.
Det är inte riktigt semestertider eller väder för det än, så man får nästan ha stranden för sig själv.
Men vi drog dit i all enkelhet.
Ett par mackor, en flaska vatten och ett par handdukar, sen satt vi i sanden och snackade.
Vi huttrade till när solen försvann in i ett moln och konstaterade att det här är svensk sommar.
Tulo njöt lika mycket han med att jaga måsar, gräva i sanden och ligga i skuggplatsen jag ordnat.

Efter ett par timmar åkte vi hem. Älskar naturen och sommaren och att kunna vara ute. Livet blir så mycket enklare då och det slår mig ofta att jag inte tänker bo i sverige resten av mitt liv.

Åkte hem och var tvungen att fortsätta läsa i min bok. Efter en timme sitter jag nu här och är faktiskt riktigt stolt över att jag är så avslappnad!

Annars är jag ju en donna med myror i benen och en lätt touch av ADHD.
Nu ska jag ta lilleman och gå på en promenad till djuraffären för att köpa lite goda tuggben till honom.
Sen en sväng till IKEA och sen ska jag se om jag hittar lite av mina favoritblommor. Lupiner!
Sen har jag lovat mig själv att städa här hemma... ser galet ut här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar