tisdag 19 juni 2012

Rustar inför krig

Äntligen ledig!
Jag kan säga att efter söndagens arbetspass + 2 timmars övertid så var jag inte alls sugen att åka och jobba på måndag igen när jag vaknade.
Jag hade så svårt att motivera mig att jobba speciellt med tanke på att jag blivit tvångsplacerad att jobba torsdag och midsommar trots att jag hade lagt ledigt i schemat.
Efter passet igår så hade jag totalt jobbat 42 timmar på 4 dagar.. Slutat jobba allt ifrån 5.30 på morgonen till 03 till 02..
Nu är jag äntligen ledig och idag har jag haft en skön dag.
Morgonpromenad med lilleman efter att ha vaknat runt 12 snåret.
Sen drog jag ner på stan medan lilleman fick vara på dagis. Mötte upp Tomas och tog en lunch på en uteservering.
Åkte till salongen där jag gjort mina naglar och ville klaga...
Sen efter det tog jag å T bilen ut till havet och åt lite kakor och jordgubbar.
Nu ligger lilleman utslagen på mattan i hallen medan jag rustar för krig.
Jag ska tillbaka till nagelsalongen kl 20.00 och laga mina trasiga naglar.
Men jag vill inte bara laga, jag vill ha pengarna tillbaka.. Men hon var motvillig redan tidigare idag, så vi får se vad hon säger nu. Men jag är irriterad och bestämd.. så vi får väl se vad slutresultatet blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar