torsdag 1 september 2011

Måla vitt vitt vitt

Så kommer vi till mina fynd från igår.

Böckerna var förvisso fina som de var men jag har redan ett par bruna böcker och jag har länge varit sugen på ett par vita böcker. Men det är inte lika enkelt att hitta.
Så om det inte finns, så får man göra det själv!
Tulo hjälpte till med sin söta nuna.
Jag började med att tejpa för de röda markeringarna på böckerna som jag inte ville skulle vara vita.
Hittade inte min maskeringstejp så vanlig tejp fick duga.
Tog fram min älskade sprayfärg från Clas Ohlsons och sprayade böckernas ryggar.
Sen blev det dags för omslagen.

Enklast var att rolla böckerna. Jag märkte att de böcker som jag hade sprayat omslagen på först fick en bättre täckning när jag rollade dem vita.
Ska dra över böckerna med lite sprayfärg sen igen för att få bättre täckning av det vita.
Min tanke är att leta reda på några stämlpar och skriva lite fina ordspråk på böckernas nymålade sidor.
Så här blev resultatet, vad tycks?

 När jag ändå hade färgen framme och penslarna så passade jag på att måla underredet till sängen.
Liten arbetsinsats som ändå gjorde lite skillnad. Små detaljer är viktiga.
Det lustiga är hur en sån enkel grej har fått vänta så länge tills det äntligen blev gjort.


Nu ska jag sticka iväg och fixa mina naglar.

1 kommentar:

  1. Du är så duktig min lilla pysseltant :o)

    Skönt att du mår bättre!

    Saknar dig vännen!

    Kram Petra!

    SvaraRadera