torsdag 29 september 2011

Alla är vi olika

Har precis kommit hem efter en trevlig kväll med två vänner och kollegor. Vi sydde ihop en variant av knytis där värdinnan stod för varmrätten, jag för salladen och den tredje för vinet.
Lite mat (god mat!), lite sallad, lite snack, lite vin, lite shitchat, lite idol, lite te och choklad så var kvällen gjord.
Jag stressas många gånger av att jag inte hinner med, jag väljer ofta bort saker jag önskar jag skulle hinna med.
Därför växer sig listan lång med mina ofärdiga idéer och tankar.
Hade egentligen en ledig dag imorgon men la in ett extrapass för att senare kunna ta ut mina extra timmar och ta långledigt.
Det känns lite drygt måste jag erkänna men det kommer kännas bra sen.
Men efter imorgon så ska jag äga mycket tid åt att måla och göra klart mina idéer.
Planerna för helgen är följande, imorgon kommer jag vara helt slut efter jobbveckan och förmodligen inte alls få mycket gjort. Något jag dock vill hinna med är att skrapa ihop lite grejer inför lördagen.
Då ska jag och Petra bege oss mot loppis och förhoppningsvis få lite onödigt kraffs sålt.
Saker som bara ligger och tar plats. HOPPAS verkligen jag blir av med mycket.
Sen ska jag fortsätta lördagen och söndagen í min anda. Inget ska verkligen få komma i vägen för mina planer.
Jag tänker tacka nej till sociala sammanhang denna helg och bara ägna mig åt mitt.
Jag vill lyssna på skön musik och sitta och fixa.
Ja alla är vi olika... Vissa ägnar sig åt bilar, åt köpa dyra kläder, festa... och jag gör min grej.
Tur är väl det, för fasiken va tråkigt det vore om alla var lika.
Så, vad står i min hall, mitt vardagsrum och tar plats plats plats av min fina lägenhet?
Jo en piedistal som ska målas vit, bordet jag visade tidigare ska nu målas klart. Sen har jag två tavlor som ska målas. En siffertavla och en stadstavla i pastellfärger.
Jag måste bara akta mig för att få det som jag älskar väldigt mycket att bli till något negativ..något stressigt.
Men jag har nåt bra på gång... vänta ska ni få se!

I have a dream.... Martin Luther King

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar