lördag 17 september 2011

101 idéer

Så grymt skönt att vara ledig! Det går inte att säga tillräckligt många gånger!
Idag var det inplanerat att jag och Josie skulle påbörja våra soffbord som vi pratat om ett tag nu.
Det är kul med människor som har liknande intressen och som inte tröttnar på att prata inredning.
Josie har koll på roliga märken och nya sidor som jag själv inte visste fanns. Hon är ett skönt komplement till min stil och som sagt, mina idéer växer när jag är med vissa människor.
Har varit en kul dag. Vi drog först och hittade en riktig skattkammare med fina pallar.
Vi frågade snällt och fick ta en varsin.
Sen vidare till K-rauta för att köpa betsfärg och slippapper.
Nu kanske du undrar vad jag ska göra för nåt gräsligt bord med hjälp av en pall och lite betsfärg.
Har du inte varit och kikat på http://www.housedoctor.com/ så tycker jag du ska göra det nu.

Där finns ett bord för 6500 kr som jag nu ska kopiera för bara en bråkdel av den summan.
Så här ser originalet ut...


Och så här ser mitt bord ut än så länge...

 Slipa bör man...
 Innan bets..
Efter bets... har lite kvar att måla

Skulle ju visa upp mina snygga skrivbord! Jag är så fruktansvärt nöjd och alla ni som försökte övertala mig till att inte måla det vitt kan ju äta upp era kommentarer! Det är 1000 gånger snyggare nu än brunt!

Före


 Efter

Detta är mitt nya projekt.

Ska bli ett litet bord, vitt såklart. Ovansidan ska bli tapetserad med en gammal världskarta.
Kommer bli fint.. Ska bara jaga rätt på en gammal karta.
Tips mottages gärna!

1 kommentar:

  1. Vilken rolig idé med en världskarta på skrivbordet! Jag har en gammal som skräpar i garaget (som jag inte haft mage att slänga trots att den legat nedpackad under fyra år och två flyttlass har passerat genom åren). Ska se om jag lyckas göra något roligt av den någon gång. Hur som, roligt att streckläsa flera inlägg i din blogg.

    Jag har varit utan Internet i 1,5 månad.. Till en början kände jag mig handikappad, men med facit i handen så insåg jag att det fungerade ganska bra utan ändå.

    I helgen ska jag knåpa ihop ett brev!

    Stor kram till dig från mig.

    SvaraRadera