torsdag 11 augusti 2011

Vardagslyx

Jag tycker mig själv vara ganska duktig på att hitta vardagslyx och verkligen försöka njuta av de stunder i vardagen som glimmar lite extra, även om det är en tråkig måndag eller en trött torsdag.
Sista dagen på min semester köpte jag mig lite goda ostar och lite kex. Skar upp lite päron och sjönk ner i soffan framför tvn och bara njöt.
Nu har verkligheten börjat åter och som alltid efter en semesterperiod så är det med lite trötta ben man släpar sig till jobbet. Tankar om att man jobbar för mycket och att man borde leva på något annat sätt.
Då om någon är det för mig ännu viktigare att hitta guldkorn på mina lediga dagar eller kvällar.
Håller på att bli sjuk och jag känner hur bacillerna bara ligger och gror inom mig. Antingen så lyckas jag besegra dem eller så vinner de och jag kommer bli riktigt sjuk. Träningen får ligga på hatthyllan ett tag och jag nöjer mig med lite promenader med Tulo.
Dagens guldkorn blir att åka till Erikshjälpen med fina Petra och sedan vidare till badhuset för att sjunka ner i en bubbelpool, bada bastu, lägga hårinpackning och ansiktsmask.
Lägenheten ser ut som skräp (som vanligt) tiden finns inte till för att få ordning på röran.
Jag vet ju egentligen att problemet inte är bristande tid, utan de faktum att jag äger för mycket småprylar och är av naturen ett levande bevis på organiserat kaos. Men för stunden tänker jag skylla på tiden, för att det känns bäst så.

Njut av dagen, det ska jag göra!
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar