onsdag 24 augusti 2011

Fula ankungen

Det är en speciell känsla när man hittar något fult, gärna till ett lågt pris som man sen kan göra om med enkla medel till något fint.
Denna extremt fula tavelram sprang jag över av en slump.

För fjuttiga 40 kr blev den min. Jag skämdes nästan när jag bar runt på den i butiken.
Jag tvekar att jag kommer skämmas över den när jag är klar med den.
Vill du köpa matt vit sprayfärg ska du gå till Clas Ohlson och köpa Pro Paint för 70 kr.
Jag plockade först bort plastrutorna, bilderna och klockan.


Sen var det bara att börja spraylacka den.
Handskar hade varit en bra idee.

Det är väldigt lätt att man sprayar för mycket för att man snabbt vill få den färdig och då börjar färgen rinna och man får fula droppar på ramen.

Nu har jag två alternativ till hur jag ska dekorera ramen.
Antingen ska jag leta reda på 3 fina bilder och 3 glasrutor till den.
Eller så ska jag skära ut 3 plattor som jag målar i någon färg och sedan limma på vita trähjärtan.

Utöver det så har den efterlängtade IKEA katalogen ramlat ner i brevlådan.


Foto: Ikea

Nu ska jag mysa ner mig i soffan och ta fram penna och ritblock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar